Iklaneka

Selasa, 31 Mei 2011

Pakaian Tradisi Kita Yang Sebenar.

1-3 tahun:
Pakai baju yang sepasang.
Kain jenis yang lubang2.
Macam singlet tu.
Ape laa mak kau ni. Takde taste langsung..hahahaha

4-6 tahun:
Pakai baju yang sepasang.
Kalau boleh nak yang ade gambar superhero.
Lepas tu kalau nampak budak2 lain yang pakai lagi cantik,ko pon nak jugak yang macam tu.
Kecik2 lagi dah jadi kedengki

7-9 tahun:
Seluar jeans getah jenama kiko.
Yang tu dah ok dah tapi kenapa baju nak tiru abang or kakak ko.
Jangan laa same.
Segan doh abang dengan kakak nak pakai baju yang same tu.

10-15 tahun:
Yang ni kelakar.
Budak baru2 nak up. Biasa laa..
Kalau pakai seluar mesti nak cikang habis.
Lepas tu pakai baju paul smith uptown.
Tak pun pakai baju grafik macam “saya sayang mak saya”
Ko ingat ko cute.
Pakai kasut converse tapi cap baby milo tak pernah tinggal.
Hahahahaha.

16-23 tahun:
Time ni korang dah start ade sense of fashion laa.
Dah pandai nak kene kan baju dengan seluar.
Skinny jeans or short pant is very important part.
Baju tak kisah mahal or murah janji style.

24-30 tahun:
Dah start dah dress up matang sikit.
Dah kerja laa katekan.
Stiap loker kat rumah korang mesti ade seluar slack kan.
Pastu korang pakai shirt je.
Pakai t shirt untuk santai2 je.
Korang dah tak bergaya dah time ni.

31-45 tahun:
Mase ni kalau korang pegi mane2 mesti pakai baju kerja ko.
Dah tak sempat nak balik rumah dah.
Pakai laa ape yg ade.
Nak pakai cantik2 pon weekend je.
Tu pun kalau rumah member ade kenduri kawin.
Dress up malam lak kain pelekat.
Selesa pon selesa.
Tapi pakai pon kalau ko sembahyang laa.
Kene lak jenis yang tak sedar diri tu.
Boxer pon korang tibai buat tido.

50-seterusnye:
Seluar slack dengan baju kemeja kemane sahaje.
Kalau korang perasan brand baju and seluar mesti sama.
Kalau tak percaya pegi laa selongkar almari bapak korang.

Tp yg lepas tu dress up kite semua sama je.
Tak kire laa umur korang berapa.
Tetap pakai kain putih jugak.
Dah takde pilihan.

Ok,baru aku perasan aku tulis ni untuk yang lelaki.
Yang perempuan sabar ye.
Sebab aku ni lelaki.
So aku taw pasal lelaki je laa.
Nanti aku buat research pasal perempuan pulak.
Ok laa,chaw!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan